Als jij nog nooit van zoekmachine optimalisatie hebt gehoord is de kans groot dat jij met je bedrijf een grote groep klanten niet bereikt. Erg onhandig, want je wil natuurlijk zo’n groot mogelijke omzet draaien. Hierbij is een grote klantengroep essentieel. In deze blog vertellen we je meer over zoekmachine optimalisatie: wat is het en hoe zet jij het effectief in?
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie staat voor het proces waarin jij je website aanpast zodat deze beter wordt beoordeeld door zoekmachines zoals Google. Dit doe je op veel verschillende aspecten. Google beoordeelt jouw website over algemene prestatie, wat betekent dat ze kijken naar:
- Het gebruik van zoekwoorden
- Vinden bezoekers waarna ze op zoek zijn op jouw website?
- Technische aspecten, zoals laadsnelheid
- Is jouw website visueel prettig?
- En nog veel meer!
Het fijne aan Google is dat ze de gegevens die zij gebruiken om te beoordelen volledig openbaar maken. Ze doen dit, zodat websites ook daadwerkelijk gebruik kunnen maken van zoekmachine optimalisatie. Google wil niet per sé een hoge concurrentie zien, maar wil wel zijn gebruikers een zo goed mogelijke ervaring geven. Daar horen natuurlijk de beste websites bij.
Waarom is zoekmachine optimalisatie een constante online puzzel?
Sommige bedrijven denken dat zodra ze eenmaal hun website aan hebben gepast, dat deze gegarandeerd voor altijd goed zal blijven scoren, maar dat is niet waar. Deze puzzel moet je namelijk niet één keer leggen, maar constant aan blijven vullen. Je bent namelijk niet de enige die aan zoekmachine optimalisatie doet: je concurrenten zullen ook constante veranderingen doorvoeren die invloed hebben op jouw score. Daarnaast past Google ook regelmatig zijn eisen aan, waardoor jij weer nieuwe aanpassingen kunt doorvoeren. Door je actief op te stellen, zorg jij dus voor het beste resultaat met deze interessante dienst. Blijf je concurrenten in de gaten houden, maar monitor ook écht je eigen resultaten.
Traffic Today
Zoekmachine optimalisatie kun je volledig zelf uitvoeren, maar dit hoef je niet per sé te doen. In plaats hiervan kun je er ook voor kiezen om deze dienst uit te laten voeren door een specialist. We stellen je graag voor aan Traffic Today: een digitaal marketingbureau gevestigd in Deventer, met brede kennis over alles wat er zich online afspeelt. Ze zijn hierdoor constant op de hoogte van de nieuwste SEO-trends en weten precies hoe ze deze informatie omzetten in een succesvol eindproduct. Neem eens een kijkje op hun website en zie het zelf!