Waarom ontvang ik geen mail van KPN?

Waarom ontvang ik geen mail van KPN?

Net als bij andere technische diensten, kunnen mensen ook storingen ervaren met hun webmail, bijvoorbeeld van KPN. KPN biedt vele verschillende diensten aan, waaronder internet, telefonie en webmail. Het is natuurlijk vervelend als je er na enkele dagen achter komt dat je al een tijdje geen mail meer hebt ontvangen. Vooral als je zit te wachten op een belangrijk mailtje over bijvoorbeeld een sollicitatie. Wat is de reden achter het uitblijven van inkomende webmail via KPN? Kun je deze problemen zelf oplossen?

Wat is KPN webmail?

Klanten die een abonnement hebben op internet van KPN, kunnen ervoor kiezen om eveneens een account voor KPN webmail aan te maken. Deze mailadressen eindigen bijvoorbeeld op: @freeler.nl, @hetnet.nl, @wxs.nl, @kpnmail.nl @onsnetnuenen.nl, @onsneteindhoven.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @onsbrabantnet.nl en @onsmail.nl. Wanneer er een storing plaatsvindt bij KPN, vindt er vaak ook een storing plaats bij KPN webmail en ervaar jij problemen wanneer jij mails wil versturen of ontvangen. De meeste problemen komen echter niet voort uit een storing bij KPN, maar uit een ander probleem. 

Volle mailbox

Een eerste probleem waardoor jij geen mail meer ontvangt, is een volle mailbox. Een volle mailbox zit tot de nok toe vol met mails, waardoor jij geen nieuwe mails meer ontvangt. Een ander kan eveneens een volle mailbox hebben. Dit merk je als je een mail wil sturen naar diegene, maar je een foutmelding krijgt dat de mail niet verstuurd kon worden. Vervelend, maar je weet in ieder geval dat jouw e-mailprogramma naar behoren werkt. Een nieuwe mail kan ook terechtkomen in de spambox van jouw mailadres. Check dus regelmatig.

Verbinding met het internet

Een andere bron van problemen kan een slechte verbinding met het internet zijn. Als jouw internet niet goed werkt, kan het zijn dat je niet kunt inloggen bij jouw kpnmail, of dat jouw mail niet verzonden kan worden. Controleer dan of je WiFi-ontvangst aan staat en schakel deze even uit en vervolgens weer in. Helpt dit niet? Check of je modem goed is aangesloten en of deze vrij is van stoorzenders, zoals een babyfoon. Als het nodig is, kun je de modem altijd resetten door bijvoorbeeld de stekker uit het stopcontact te trekken. 

Landelijke KPN storing

Problemen met KPN webmail kunnen komen door een storing bij KPN. Kijk of dit het geval is op storingsite. Hier kun je zien of er al een melding gemaakt is van een storing. Als dit het geval is, kun je zelf helaas niks ondernemen om het probleem op te lossen. Op storingsite.nl wordt je op de hoogte gehouden van het verloop van de storing en wanneer deze is opgelost. Is er nog geen melding gemaakt, maar ben je er zeker van dat er wel een storing is? Maak dan zelf een melding op storingsite.nl.